Lucas vond traineeship dankzij SmartHub talentenmailing: “Heel waardevol!”
1 maart 2021
Een functie waarin hij de stijgende lijn van zijn ontwikkeling kon voortzetten, dat was voor Lucas Breukelaar de belangrijkste eis tijdens zijn zoektocht naar een eerste baan. Hij kwam in contact met SmartHub, deed mee aan de talentenmailing en vond precies wat ‘ie zocht: een tof traineeship bij het snelgroeiende Moma Beauty. Lucas: “Super dat je via de talentenmailing zo gemakkelijk bij heel veel interessante bedrijven in de Achterhoek terecht kan komen!”
De 25-jarige Lucas, afkomstig uit Varsseveld, studeerde af in de zomer van 2020. Eerst volgde hij de hbo opleiding International Business and Languages en na succesvolle afronding daarvan vervolgde hij zijn studie met een master Strategie en Organisatie aan de VU in Amsterdam. Dat getuigt van een flinke drive om te leren en vooral niet stil te staan. Lucas: “Tijdens mijn master merkte ik dat ik mezelf heel snel ontwikkelde. Voor mijn eerste baan vond ik het dan ook het belangrijkst dat ik die stijgende lijn kon doorzetten. Geen baan waar je in vastroest, zeg maar.”
Een traineeship leek Lucas daarom perfect. Ook voor een commerciële of management-gerelateerde startersfunctie stond hij eventueel open, maar dan wel met een ontwikkeltraject eraan gekoppeld. Gelukkig vond hij een mooi traineeship bij Moma Beauty; een snelgroeiende groothandel op het gebied van haar- en beautyproducten, gevestigd in Borculo. Binnen dit bedrijf kan Lucas zich op allerlei vlakken gaan ontwikkelen. “In een jaar tijd loop ik mee op drie verschillende afdelingen. Zo krijg ik het gehele bedrijfsproces van begin tot eind mee: van inkoop tot de processen op de webshop en van social media campagnes tot offline marketing.”
Zo zorgt de inkoopafdeling binnen Moma Beauty ervoor dat meer dan 15.000 unieke producten altijd goed op voorraad zijn. E-commerce is de grootste afdeling binnen Moma Beauty; deze afdeling houdt zich bezig met het optimaliseren van filters zodat klanten snel en makkelijk hun producten kunnen vinden. En het marketingteam verdiept zich continu in de markt zodat de professionals als eerste op de hoogte zijn van alle ontwikkelingen. Voldoende én veelzijdige uitdaging voor Lucas, dus!
Uit je comfortzone
Na een opleiding IBL en een master Strategie en Organisatie ben je behoorlijk breed opgeleid. Toen Lucas zijn diploma’s behaalde wist hij nog niet waar zijn kwaliteiten exact lagen. Ook daarom koos hij voor een traineeship. “Meedraaien in een bedrijf is natuurlijk heel anders dan een scriptie waarvoor je een half jaar lang in allerlei theoretische modellen duikt. Je wordt meteen uit de comfortzone gehaald waar je tijdens je studie in zat en je ontwikkelt een heel andere kijk. Ik kan nu gaan ontdekken waar mijn kwaliteiten liggen en in wat voor functie ik straks het beste tot mijn recht kom, en dat is heel waardevol.”
Op dit moment ligt alles voor Lucas nog open. “Ik zit nu net drie maanden bij Moma Beauty en ben nog volop aan het ontdekken wat de mogelijkheden zijn. Wat ik al wel merk is dat de strategische component waar ik tijdens mijn master mee in aanraking kwam, me erg trekt. Van overkoepelende, organisatie-brede ontwikkelingen en beslissen krijg ik energie, dat heb ik al bevestigd gekregen.”
Ook een baan vinden dankzij de SmartHub talentmailing?
Lucas vond zijn plek bij Moma Beauty dankzij zijn deelname aan de talentenmailing van SmartHub. Hoe is dat in zijn werk gegaan? “Ik kwam in contact met Marij van SmartHub en legde haar kort uit wat mijn situatie was. Zij had niet meteen een concrete functie voor mij, maar ze kwam wel met het idee om mezelf te laten zien in één van de mailings vanuit SmartHub. Daardoor kwam mijn oproep in één keer in de mailbox van meer dan 100 bedrijven in de Achterhoek,” vertelt Lucas. “Super dat je met een paar zinnen en één fotootje zo gemakkelijk bij heel veel interessante bedrijven terecht kan komen!”
Voor Lucas heeft deelname aan de talentenmailing dus heel goed uitgepakt. Ben jij ook op zoek naar een geschikte baan, een traineeship of stageplek? Neem contact met ons op! We koppelen je graag aan één van de ruim 160 aangesloten Achterhoekse bedrijven.
Heb je een interessante stageplek gevonden? Dan is het tijd om een sterke stagebrief te schrijven die jouw enthousiasme en geschiktheid overbrengt. In 2025 draait het niet alleen om wat je kunt, maar vooral om wie je bent en waarom je juist bij dat bedrijf wilt stagelopen. Met deze tips vergroot je je kansen op..
Kevin (24) grew up in Chicago, United States, and studied Software Development in Arizona. A meeting with his Dutch girlfriend, who is originally from Winterswijk, brought him to the Achterhoek region. Since September, he has been living in Winterswijk and started working as a software developer at the IT company DLA ICT in November. His story..
De kracht van jong ondernemerschap in de AchterhoekDe Achterhoek staat bekend om haar ondernemerschap en innovatieve maakindustrie. Voor jonge talenten met een ondernemersdroom biedt de regio volop kansen. SmartHub Incubator Industry (SHII) speelt hierin een belangrijke rol door startende ondernemers te begeleiden en te verbinden met het juiste netwerk. Drie jonge ondernemers, Daan de Wilde,..
Van stage naar minor: een bewuste keuzeDe 21-jarige Timon uit Doetinchem is derdejaarsstudent Commerciële Economie aan de HAN Nijmegen. In september begon hij zijn stage bij Janssen Techniek, een bedrijf dat technisch talent bemiddelt naar een baan in de Achterhoek. Zijn stage beviel zo goed dat hij besloot zijn minor Sales en Accountmanagement binnen hetzelfde..
Bij Von Gahlen in Zevenaar draait alles om veiligheid en innovatie. Het bedrijf ontwikkelt hoogwaardige machines die afscherming bieden tegen radioactieve straling aan laboratorium – en ziekenhuispersoneel . We spraken met twee jonge talenten, Guus Meurs en Erik Thuss, over hun ervaringen bij Von Gahlen en waarom dit een geweldige plek is om te werken...
Een oud-stagiair die inmiddels als vaste medewerker werkt bij Rensing Bouw B.V. uit Lichtenvoorde. Naast zijn werk volgt hij ook een opleiding tot aannemer. Een inspirerend verhaal over ambitie en ontwikkeling! Over Ted Ted Holleman, 21 jaar, afkomstig uit Didam. Hij volgde de opleiding Middenkader Functionaris Smart Building aan het Graafschap College. Tijdens zijn laatste..
Netterden Zand en Grind: een uniek bedrijf in de regioNetterden Zand en Grind is onderdeel van de Netterden Groep en houdt zich bezig met de winning en verkoop van zand en grind. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Gendringen. Dit Achterhoekse bedrijf heeft een nuchtere en gemoedelijke werksfeer en biedt volop kansen voor ontwikkeling. Carmen:..
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Always active
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.