Lucas vond traineeship dankzij SmartHub talentenmailing: “Heel waardevol!”
1 maart 2021
Een functie waarin hij de stijgende lijn van zijn ontwikkeling kon voortzetten, dat was voor Lucas Breukelaar de belangrijkste eis tijdens zijn zoektocht naar een eerste baan. Hij kwam in contact met SmartHub, deed mee aan de talentenmailing en vond precies wat ‘ie zocht: een tof traineeship bij het snelgroeiende Moma Beauty. Lucas: “Super dat je via de talentenmailing zo gemakkelijk bij heel veel interessante bedrijven in de Achterhoek terecht kan komen!”
De 25-jarige Lucas, afkomstig uit Varsseveld, studeerde af in de zomer van 2020. Eerst volgde hij de hbo opleiding International Business and Languages en na succesvolle afronding daarvan vervolgde hij zijn studie met een master Strategie en Organisatie aan de VU in Amsterdam. Dat getuigt van een flinke drive om te leren en vooral niet stil te staan. Lucas: “Tijdens mijn master merkte ik dat ik mezelf heel snel ontwikkelde. Voor mijn eerste baan vond ik het dan ook het belangrijkst dat ik die stijgende lijn kon doorzetten. Geen baan waar je in vastroest, zeg maar.”
Een traineeship leek Lucas daarom perfect. Ook voor een commerciële of management-gerelateerde startersfunctie stond hij eventueel open, maar dan wel met een ontwikkeltraject eraan gekoppeld. Gelukkig vond hij een mooi traineeship bij Moma Beauty; een snelgroeiende groothandel op het gebied van haar- en beautyproducten, gevestigd in Borculo. Binnen dit bedrijf kan Lucas zich op allerlei vlakken gaan ontwikkelen. “In een jaar tijd loop ik mee op drie verschillende afdelingen. Zo krijg ik het gehele bedrijfsproces van begin tot eind mee: van inkoop tot de processen op de webshop en van social media campagnes tot offline marketing.”
Zo zorgt de inkoopafdeling binnen Moma Beauty ervoor dat meer dan 15.000 unieke producten altijd goed op voorraad zijn. E-commerce is de grootste afdeling binnen Moma Beauty; deze afdeling houdt zich bezig met het optimaliseren van filters zodat klanten snel en makkelijk hun producten kunnen vinden. En het marketingteam verdiept zich continu in de markt zodat de professionals als eerste op de hoogte zijn van alle ontwikkelingen. Voldoende én veelzijdige uitdaging voor Lucas, dus!
Uit je comfortzone
Na een opleiding IBL en een master Strategie en Organisatie ben je behoorlijk breed opgeleid. Toen Lucas zijn diploma’s behaalde wist hij nog niet waar zijn kwaliteiten exact lagen. Ook daarom koos hij voor een traineeship. “Meedraaien in een bedrijf is natuurlijk heel anders dan een scriptie waarvoor je een half jaar lang in allerlei theoretische modellen duikt. Je wordt meteen uit de comfortzone gehaald waar je tijdens je studie in zat en je ontwikkelt een heel andere kijk. Ik kan nu gaan ontdekken waar mijn kwaliteiten liggen en in wat voor functie ik straks het beste tot mijn recht kom, en dat is heel waardevol.”
Op dit moment ligt alles voor Lucas nog open. “Ik zit nu net drie maanden bij Moma Beauty en ben nog volop aan het ontdekken wat de mogelijkheden zijn. Wat ik al wel merk is dat de strategische component waar ik tijdens mijn master mee in aanraking kwam, me erg trekt. Van overkoepelende, organisatie-brede ontwikkelingen en beslissen krijg ik energie, dat heb ik al bevestigd gekregen.”
Ook een baan vinden dankzij de SmartHub talentmailing?
Lucas vond zijn plek bij Moma Beauty dankzij zijn deelname aan de talentenmailing van SmartHub. Hoe is dat in zijn werk gegaan? “Ik kwam in contact met Marij van SmartHub en legde haar kort uit wat mijn situatie was. Zij had niet meteen een concrete functie voor mij, maar ze kwam wel met het idee om mezelf te laten zien in één van de mailings vanuit SmartHub. Daardoor kwam mijn oproep in één keer in de mailbox van meer dan 100 bedrijven in de Achterhoek,” vertelt Lucas. “Super dat je met een paar zinnen en één fotootje zo gemakkelijk bij heel veel interessante bedrijven terecht kan komen!”
Voor Lucas heeft deelname aan de talentenmailing dus heel goed uitgepakt. Ben jij ook op zoek naar een geschikte baan, een traineeship of stageplek? Neem contact met ons op! We koppelen je graag aan één van de ruim 160 aangesloten Achterhoekse bedrijven.
Jesse Janssen (22) uit Azewijn heeft afgelopen jaar zijn studie Commerciële Economie aan de HAN in Arnhem succesvol afgerond. Van januari tot juni liep hij afstudeerstage bij Agrio, uitgever in de agrarische sector met meer dan tien verschillende mediamerken. Wat begon als een stageplek, groeide uit tot een vaste baan als online marketeer. Jesse deelt..
Lars Reugebrink (25) komt uit Hengelo Gelderland voelt zichzelf een echte Achterhoeker. “Ik kom elk weekend terug naar huis. Hier zijn mijn vrienden, voetbalclub en alles wat mij vertrouwd is.” Na zijn studie HRM aan de Saxion Hogeschool, waar hij in de zomer van 2023 afstudeerde, vond Lars zijn plek als Sales trainee bij logistiek..
Het is zover: je zoekt een stageplek, maar je inbox blijft angstvallig leeg. Geen reactie, geen uitnodiging. Wat nu? Geen paniek! De oplossing ligt misschien niet in je CV, maar in de manier waarop je jezelf presenteert in een stagemail. Met een paar slimme tips schrijf jij een mail die bedrijven niet kunnen negeren. Lees..
Sandra Vugts (21) uit Borculo is in februari gestart met een werk- en leertraject bij Sius, een zorgorganisatie voor mensen met een beperking en eventueel bijkomende problemen. Met haar achtergrond in maatschappelijke zorg op niveau 4 van het Graafschap College en haar passie voor praktijkgericht leren, volgt ze nu een BBL-opleiding (Beroepsbegeleidende Leerweg) als persoonlijk..
SmartHub Young Talent op de Talententuin Stage lopen en afstuderen is magisch in de Achterhoek! SmartHub Young Talent heeft als één van de hoofdpartners van de Talententuin een ontzettend toffe én energieke dag mogen beleven. De magie was voelbaar op onze stand. De roze stand knalde eruit en bezoekers kwamen gericht vragen en informeren naar stage- /..
Je hebt je sollicitatie voor je stage verzonden, en yes: je mag op gesprek komen! Maar nu begint de voorbereiding. Welke vragen kun je verwachten tijdens een sollicitatie voor een stage? En nog belangrijker: hoe kun je jezelf op zo’n manier presenteren dat je een onvergetelijke indruk achterlaat? Geen stress, wij hebben het voor je..
Maak kennis met Baader, een toonaangevend machinebouwbedrijf met een indrukwekkende geschiedenis en missie. Baader is gespecialiseerd in machines voor de pluimvee-industrie en onderscheidt zich door vakmanschap, maatwerk en wereldwijde expertise. We spraken Rik Reuvekamp over de kansen die je krijgt als jong talent bij Baader. Een familiebedrijf met een rijke historie Baader begon in 1971..
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Always active
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.